معرفی 5 بهترین خودرو چینی شاسی بلند

امروزه خودروهای چینی شاسی بلند از جمله پرفروش ترین خودروهای بازار ایران است و این سبک از خودرو در ایران طرفدار بسیاری دارد اما یکی از دلایل این امر، ممنوعیت واردات خودرو است که از این رو در این مطلب از وب سایت یکتا یدک قصد داریم آن‌ها را معرفی نماییم.

معرفی بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

یکی از پرسودترین بازارها برای خودروهای چینی، بازار ایران است که به دلیل تحریم‌ها و عقب ماندگی در حوزه خودروسازی، خودروهای چینی در ایران از رونق بسیاری برخوردار است. امکانات و مزایای بسیاری در این خودروهای شاسی بلند وجود دارد.

برای مشخص نمودن بهترین خودروهای چینی شاسی بلند لازم است فاکتورهای گوناگونی همچون دوام و ماندگاری، میزان کیفیت، میزان فروش در بازارهای جهانی و.. را مد نظر قرار دهیم. در ادامه به معرفی بهترین خودروهای چینی شاسی بلند می‌پردازیم.

چری تیگو 7

چری تیگو 7- یکتا یدک

چری تیگو 7 یکی از بهترین شاسی بلندهای چینی در ایران است که این محصول بسیار زیبا و جذاب توسط کمپانی چری طراحی و تولید شده و در ایران توسط مدیران خودرو مونتاژ گشته است.

خودرو تیگو 7 دو نسخه اکسلنت و IE دارد که تفاوت چندانی بین این دو نوع وجود ندارد. از جمله تغییرات آپشن‌های این دو مدل تیگو به نسبت نسل قبلی می‌توان به طراحی بهتر کابین، اتوهلد، سیستم کنترل در سرازیری، تغییر تودوزی و روکش صندلی، جابجایی چند دکمه در اتاقک، ترمز برقی و.. اشاره نمود. از جمله نکات مثبت می‌توان به تعلیق نرم، فضای جادار کابین و زنجیر تایم اشاره نمود.

شاید برای شما جالب باشد:  راهنمای کامل خرابی خودرو در جاده+ 20 نکته ایمنی خرابی خودرو

شتاب صفر تا صد تیگو 7 در 10 ثانیه انجام می‌شود و نیروی محرکه خودرو از طریق گیربکس 6 سرعته 2 کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود. این خودرو به صورت ترکیبی، 7 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند.

تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو- یکتا یدک

چری تیگو 8 پرو که توسط مدیران خودرو، با برند فونیکس در ایران عرضه می‌شود، گران‌ترین خودروی مونتاژی در ایران است که یکی از قوی‌ترین شاسی بلندهای چینی در بازار ایران است. این خودرو یک پیشرانه چهار سیلندری توربو دارد که قدرت آن، 197 اسب بخار است. نیروی محرکه از طریق یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این خودرو از بزرگ‌ترین خودروهای شاسی بلند چینی در ایران است که امکانات کاملی دارد. انواع رادارهای هشدار و سیستم‌های رانندگی خودکار در این سیستم قرار دارد.

کی ام سی K7

کی ام سی - یکتا یدک

جک X7 که در ایران به نام کی ام سی K7 عرضه می‌گردد، از دیگر خودروهای شاسی بلند چینی است که در بازار ایران طرفدارانی دارد. این خودرو از مزایایی همچون کابین جدید و مدرن، امکانات مناسب، عملکرد فنی و طراحی ظاهری جذاب برخوردار است.

از مشخصات فنی این خودرو شاسی بلند چینی می‌توان به موتور 1.5 لیتری توربو شارژ و گیربکس شش دنده دو کلاچه اشاره نمود. حداکثر قدرت موتور خودرو، 171 اسب بخار است و آپشن‌هایی همچون کروز کنترل، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی، صندلی برقی، سانروف، چهار کیسه هوا و .. اشاره نمود.

فیدلیتی

فیدلیتی - شاسی بلند چینی - یکتا یدک

خودرو فیدلیتی در سال 1400 توسط گروه بهمن به بازار عرضه گردید. اولین نسخه از دسته بندی این گروه، فیدلیتی پرایم یا جتور X70s  است که به عنوان خودرو شاسی بلند چینی با قیمت مناسب به بازارهای ایران عرضه گردید و با استقبال بسیار مناسبی نیز روبرو شد.

شاید برای شما جالب باشد:  مقایسه فاو بسترن B30 و جک J5 + مشخصات فنی

فیدلیتی پرایم با موتور 1.5 لیتری و قدرت 156 اسب بخار و گیربکس دو کلاچه 6 سرعته می‌باشد که واسط بین چرخ‌های جلو و موتور است.

نوع گیربکس دو کلاچه این خودرو تنها نقطه ضعف فیدلیتی است چرا که این جعبه دنده خشک است و احتمال داغ شدن آن در ترافیک سنگین به نسبت سایر جعبه دنده اتومات مطرح است.

دیگنیتی

دیگنیتی- خودرو شاسی بلند چینی- یکتا یدک

دیگر برند مونتاژی گروه خودروسازی بهمن، خودرو دیگینی است که در واقع خودرو شاسی بلند دانگ فنگ ix5 را با نام برند دیگنیتی به بازار معرفی نموده است. دیگنیتی پرایم اولین محصول این دسته بندی است که یک کراس اوور کوپه است و طراحی ظاهری جذابی دارد.

مشخصات فنی این خودرو، موتور 1.5 لیتری توربو است که دارای قدرت 148 اسب بخار است و دارای گیربکس اتومات سی وی تی می‌باشد.

علاوه بر دیگنیتی پرایم، دیگنیتی پرستیژ نیز توسط گروه بهمن عرضه شده است و این خودرو موتور 2 لیتری دارد که قدرت برابر با 230 اسب بخار و گیربکس 6 دنده اتوماتیک دارد.

جمع بندی

خودروسازان چینی پیشرفت بسیاری داشته اند و در بازارهای جهانی، محصولات شاسی بلند چینی بسیار رواج  دارد. در بازار ایران نیز که با ممنوعیت واردات روبرو بوده است، خودروهای شاسی بلند چینی بسیاری دیده می‌شود.

علاوه بر نمونه‌هایی که برشمردیم، خودروهای چانگان  CS35 پلاس، چری اومودا ۵ ، فیدلیتی پرستیژ و.. به زودی وارد بازار ایران خواهند شد. برای دریافت اطلاعات و مشاوره راجع به خودروهای چینی شاسی بلند و نحوه دریافت لوازم یدکی هر یک از این خودروها، می‌توانید با کارشناسان شرکت یکتا یدک ارتباط بگیرید.

شاید برای شما جالب باشد:  مقایسه ام جی 550 با ماکسیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *